Dankzij een slimme marketingstrategie realiseren we voor Delcon in
in 4 maanden
wat voordien 10 maanden nodig had – met een slimmer mediabudget.
Van één verkocht proefpakket om de twee dagen naar twee proefpakketten per dag
Deze impact was meteen zichtbaar toen ELICON als freelance marketingpartner aan boord kwam.
Met een mix van strategisch inzicht, hands-on ondersteuning en een creatieve touch brachten we niet alleen meer structuur in de marketingaanpak, maar verhoogden we ook de conversies
en online verkoop – en dat met een lager mediabudget.
Benieuwd hoe we dit realiseerden?

Van geen strategische opvolging naar strategische groei
Delcon, een Belgische producent van premium honden- en kattenvoeding, staat bekend om zijn onberispelijke kwaliteit en service.
Toch stond hun marketing op een laag pitje: na het vertrek van een interne marketeer werd een freelancer ingeschakeld, maar zonder strategische opvolging verwaterden de resultaten, bleven lopende campagnes onopgemerkt en ging de huisstijl verloren.
"Elke week zitten we een dag samen, wat ideaal is om te sparren en ideeën uit te wisselen."
Brecht beaamt dat het voor vele KMO's onmogelijk is om een volledig marketingteam in huis te halen. Toch is expertise op dat vlak onmisbaar om te groeien. Daarom schakelde Delcon ELICON in als strategische en hands-on marketingpartner.
"We hebben nu een sterke basis neergezet en kunnen verder bouwen. Daarvoor heb je een expert nodig die exact weet hoe je dit aanpakt."
Ontdek in de video hoe de samenwerking tussen Delcon en ELICON in zijn werk gaat.
Van losse social posts naar doelgerichte campagnes
Na een stevige kick-off werd een doelgericht marketingplan uitgewerkt dat zowel de naamsbekendheid als de online en offline verkoop versterkt.
Bij de opstart analyseerden we meteen de bestaande marketingactiviteiten:
-
Hoe presteren de lopende SEA- en Meta-campagnes?
-
Hoe zijn de campagnes opgebouwd? Kunnen we hierop verder bouwen of beginnen we van nul?
-
Waar liggen de grootste groeikansen en hoe zetten we het mediabudget slim in?

De eerste resultaten
"En die aanpak werpt z’n vruchten af. Na amper vier maanden zien ze al een duidelijke evolutie.
"We horen het, zien het in de data en onze verdeelpunten bevestigen het ook."
+23%
stijging in online sales
+549%
conversion rate
-30%
mediabudget
Samenwerking op lange termijn
Bij ELICON draait het niet om snelle successen, maar om duurzame groei en sterke samenwerkingen. En daar zijn we trots op. Of zoals Brecht het zelf zegt:
"We gaan nog heel wat mooie dingen kunnen doen."
"Wij zitten de hele dag met onze neus in de honden- en kattenbrokken, dus het is goed om te worden uitgedaagd door een ervaren marketingpartner."
